Een volgende stap voor SPAT verandert

De uitdaging

Samen met bedrijven werkt SPAT verandert aan een sterke samenleving. Door beweging helpen ze medewerkers snel weer aan het werk. Het doel is om medewerkers die uit balans zijn snel weer in balans te krijgen met de bewezen methode van Intelligent Bewegen®. Dit heeft een blijvende impact op hun persoonlijke leven, de werkomgeving én de mentale gezondheid in heel Nederland.

Marketingstrategie

Contentcreatie

Hier nog een stukje

De oplossing

Om de zichtbaarheid, impact en professionaliteit van SPAT verandert te versterken, hebben we een gestructureerde en strategische content- en communicatiestrategie ontwikkeld. De kern van de oplossing lag in het optimaliseren van drie belangrijke pijlers: webinars, nieuwsbrieven en LinkedIn-campagnes. We hebben een volledige communicatieflow opgezet voor de webinars, van interesse wekken tot follow-up, waardoor zowel bestaande klanten als geïnteresseerde organisaties effectief werden bereikt. Dit proces werd niet alleen geprofessionaliseerd met verbeterde teksten, maar ook grotendeels geautomatiseerd, zodat het schaalbaar en herhaalbaar werd voor toekomstige sessies.

Daarnaast hebben we de nieuwsbriefstrategie vernieuwd met een strategisch plan en een gestroomlijnd proces, waardoor zowel de algemene als de gerichte nieuwsbrieven effectiever en aantrekkelijker zijn geworden. Door “thought leadership” centraal te stellen in alle content, positioneert SPAT verandert zich nu niet alleen als een expert in hun vakgebied, maar ook als een merk met een duidelijke en impactvolle boodschap die de juiste doelgroep aanspreekt en activeert.

Het resultaat

De strategische aanpak heeft direct impact gehad op de zichtbaarheid en effectiviteit van SPAT verandert. De vernieuwde webinarstrategie heeft niet alleen geleid tot een professionelere uitstraling en hogere opkomst, maar ook tot een beter gestructureerde opvolging. De automatisering binnen de communicatieflow zorgde ervoor dat deelnemers actief betrokken bleven, wat resulteerde in een hogere conversie van geïnteresseerden naar daadwerkelijke salesafspraken. Daarnaast is de herkenbaarheid van SPAT verandert binnen de doelgroep aanzienlijk vergroot, doordat de juiste boodschap op het juiste moment via de juiste kanalen werd gecommuniceerd.

Ook via de nieuwsbrieven heeft de vernieuwde contentaanpak zijn vruchten afgeworpen. De nieuwsbrieven zijn niet alleen visueel en inhoudelijk verbeterd, maar ook effectiever geworden in het binden van bestaande klanten en het activeren van nieuwe leads. Door een consistente en strategische aanpak is SPAT verandert nu niet alleen beter zichtbaar, maar wordt het ook steeds vaker erkend als een autoriteit op hun vakgebied.

Misschien vind je dit ook interessant

Kimberly-e1719899938507
Waarom meer winst maken als je genoeg hebt?
merkwaardig
Merkwaardig of merk-waardig
ICP
Wat is een ICP en wat kun je ermee?