CBYTE: geen losse kreten meer, maar een merk dat werkt

Van vaag verhaal naar merk dat werkt

Hoe positioneer je een techbedrijf dat alles kan, maar nergens écht om bekendstaat? CBYTE wilde minstens de helft van hun leads uit marketing halen maar wist: eerst moet het fundament goed.
Geen geroep in de markt zonder verhaal dat staat. In deze case lees je hoe CBYTE van een zoekend merk naar een strategisch partnermerk ging: met een merkverhaal dat klopt, een nieuwe positionering, een scherpe website en communicatie die werkt.

De uitdaging

CBYTE was goed in hun vak, maar hun merk en communicatie vertelden dat verhaal niet. De uitstraling was te generiek, het merkverhaal diffuus en de content ontoereikend om leads of talent aan te trekken. Intern was er wel een helder beeld van wie ze wilden zijn, maar dat kwam niet consistent naar buiten. Resultaat? Lastig om aan tafel te komen op strategisch niveau, en nog lastiger om de juiste medewerkers en klanten aan te spreken.

De strategie

Samen hebben we het merk CBYTE scherpgesteld:
  • Positionering als strategische digitale partner, geen uitvoerder of standaard softwarebouwer.
  • Merkverhaal gebouwd op partnership, maatwerk en vooruitdenken: zowel qua techniek als samenwerking.
  • Nieuwe kernboodschap die consistent in alle communicatie terugkomt: strategisch, betrouwbaar, persoonlijk, toekomstgericht.
  • Website en content herpositioneerd: weg van het vage, naar een merk dat staat en vertrouwen geeft.
  • Employer branding versterkt: een plek waar tech-talenten impact maken en samen groeien.

De strategie waarmee CBYTE verder ging dan verwacht

Merkstrategie ontwikkeld: positionering, kernboodschap en merkbelofte bepaald.
Merkverhaal en tone of voice uitgewerkt: intern en extern bruikbaar.
Website geherpositioneerd en nieuwe copy geschreven die de kernwaarden uitstraalt.
Contentplan opgezet voor organische groei (LinkedIn, blogs, landingspagina’s).
Employer branding-boodschap neergezet om de juiste professionals aan te spreken.

De implementatie

De nieuwe positionering is doorgevoerd in alle uitingen: van de eerste zin op de website tot de tone of voice in offerte- en vacatureteksten. De kernwaarden strategisch, persoonlijk, toekomstgericht en betrouwbaar vormen nu de rode draad.
De website is herschreven en hergestructureerd zodat hij doet wat hij moet doen: vertrouwen opbouwen, leads aantrekken, de juiste klanten aanspreken.
De contentstrategie is gelanceerd met eerste posts, pagina’s en plannen om structureel het merk te laden. Ook intern wordt het verhaal consequent verteld, zodat iedereen bij CBYTE weet waarvoor het merk staat en dat uitstraalt.

De impact

CBYTE heeft de basis gelegd voor een merk dat blijft hangen. Geen losse kreten of toevallige leads, maar een strategisch verhaal dat werkt. Klanten weten waarvoor CBYTE staat, medewerkers voelen waarvoor ze het doen. En dat merk je in de gesprekken, in de samenwerking en in de groei.

De resultaten waarmee CBYTE verder ging dan verwacht

CBYTE wordt nu herkend als partner voor digitale groei, niet als uitvoerder.
Het merkverhaal klopt en wordt overal hetzelfde verteld.
De site bouwt vertrouwen op en trekt de juiste doelgroep.
CBYTE is aantrekkelijker geworden voor tech-talent dat impact wil maken.
Het merk is klaar om structureel nieuwe klanten en medewerkers aan te trekken.

Ook meer impact maken met jouw merk?

Laat je inspireren

als het even niet lukt
Lees meer
online podium
Lees meer