Blog

Toekomst employer branding
Employer Branding in 2026: Trends die je nu al moet kennen
Als ik één ding heb geleerd in mijn jaren in de marketing, dan is het wel dat de wereld van employer...
Impact
Zo maak je impact met contentmarketing
Contentmarketing is een hot topic, en dat is niet zonder reden. Bedrijven die content strategisch inzetten,...
Schoenen
Kleine stappen helpen je ook vooruit
We leven in een wereld van overnight successes en snelle resultaten. LinkedIn staat vol met verhalen...
werkgeversmarketing
Werkgeversmarketing vs. recruitment: Wat is het verschil en waarom heb je beide nodig?
Als ondernemer of marketeer krijg je vast wel eens de vraag: "Kunnen we niet gewoon een recruiter inhuren?"...
Conversiekillers
Dit zijn de 5 grootste conversiekillers van 2025
Je hebt uren besteed aan je website. De content is scherp, je SEO staat als een huis, en het design ziet...
Mediabedrijf
Van marketingafdeling naar mediabedrijf
Stel je voor: je scrollt door LinkedIn en ziet weer dezelfde saaie B2B content voorbijkomen. White papers,...
Stop regels
Regels zijn regels! (En dat kost je klanten)
"Dat doen we hier niet." Het klinkt misschien als een sterke uitspraak van een bedrijf met principes....
MKB
Hoe concurreer je met grote bedrijven om talent?
Als MKB-ondernemer ken je het gevoel vast. Je zet een vacature online en binnen een week zie je dat dezelfde...
Persona's
Employee persona's ontwikkelen: Zo trek je precies het juiste talent aan
Stel je voor dat je een vacature plaatst en alleen maar perfecte kandidaten krijgt. Mensen die niet alleen...
Boemerang
Hoe je van oud-medewerkers ambassadeurs maakt
Laten we eerlijk zijn: het afscheid van een medewerker voelt vaak als een mislukking. Je investeert tijd...
OutSite deel 3
Een succesvolle werkenbij-website met AFAS OutSite (Deel 3)
In de eerste twee delen van deze serie hebben we de basis gelegd voor een sterke werkenbij-website in...
OutSite deel 2
Een succesvolle werkenbij-website met AFAS OutSite (Deel 2)
In het eerste deel van deze serie hebben we de basis gelegd voor een succesvolle werkenbij-website met...
OutSite deel 1
Een succesvolle werkenbij-website met AFAS OutSite (Deel 1)
Stel je voor. Je vacature staat online en de teller staat op 114 vacatures per 100 werkzoekenden. Dat...
Leadbot
Wat is LeadBot en wat kun je ermee?
De tijd dat je als organisatie gewoon een contactformulier op je website zette en hoopte op leads is...
Feedback cadeautje
Feedback is a gift!
Je kent het vast wel. Je hebt dagen gezwoegd op die perfecte campagne of dat geweldige contentplan. Vol...
Ethiek
Ethisch? We leven toch niet meer in de eighties?
We delen tegenwoordig alles online. Van ons ontbijt tot onze mentale breakdown - niets lijkt meer privé....
lead of demand generation
Lead generation of demand generation? Je moet niet kiezen!
Je kent het wel. Je zit in een meeting en iemand zegt: "We moeten echt meer aan demand generation doen....
Blijf toegankelijk
Marketeer: blijf toegankelijk in je organisatie
Als marketeer ben je altijd bezig met de toekomst. Nieuwe trends spotten, innovatieve campagnes bedenken...
Werkgeversmerk
Zo bouw je een sterk werkgeversmerk
De strijd om talent wordt steeds heviger. Grote bedrijven hebben diepe zakken en trekken met aantrekkelijke...
employee advocacy
Zo maak je online ambassadeurs van je collega's
Je collega’s zijn meer dan alleen medewerkers. Ze zijn je grootste troef als het gaat om het vergroten...
Samenwerken
Samenwerken met een bureau doe je zo
Als marketeer werk je keihard om de marketing van je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Maar soms...
vermarkten
Hoe vermarkt je marketing?
Als marketeer weet je als geen ander hoe je een product of dienst moet verkopen. Maar hoe vaak laat je...
focus
Zo houd je focus als marketeer
Als marketeer word je dagelijks overspoeld met een stortvloed aan informatie, taken en prikkels. Het...
bundle-of-dollars-in-purse-on-beige-background-2023-11-27-05-21-52-utc_1920x1280 (1)
Ik wil NU leads! (en daarom werkt het dus niet...)
“Als ik jou een euro geef, kun jij er dan twee van maken?” Het klinkt als een simpel verzoek, maar in...
rommel
Het magazijn of de etalage: marketing begint van binnenuit
Marketing voelt soms alsof je een prachtige etalage aan het inrichten bent. Je richt alles mooi in, maakt...
als het even niet lukt
Dit is de oplossing voor als het even niet lukt
Soms lukt het gewoon niet. Je hebt alles geprobeerd, maar de ideeën blijven uit, de resultaten vallen...
boardroom
Discussie in de boardroom over je budget? Dit gaat je helpen!
De boardroom: dé plek waar strategische keuzes worden gemaakt en waar discussies soms hoog kunnen oplopen....
stoppen
Iets verbeteren? Misschien hoort het wel niet te bestaan!
Optimaliseren, verbeteren, perfectioneren. We doen het bijna automatisch. Of het nu om een product, proces,...
inhakers
De zin en onzin van inhakers in B2B marketing
Inhaken op actuele gebeurtenissen is een populaire marketingstrategie. Merken spelen in op feestdagen,...
One size fits all
One size does NOT fit all
In de wereld van marketing is het verleidelijk om te kiezen voor een standaard aanpak. Het idee dat één...
marketing uitbesteden of zelf doen
Marketing uitbesteden of zelf doen?
Vaak staan snel groeiende bedrijven voor een belangrijke keuze: marketingactiviteiten zelf uitvoeren...
Nieuwsgierigheid
Marketeer: blijf nieuwsgierig!
Als marketeer is het makkelijk om in vaste patronen te vervallen. Je hebt een strategie die werkt, een...
Whitepaper
De zin en onzin van whitepapers
Whitepapers, je hebt ze hoe dan ook wel eens voorbij zien komen. Ze worden vaak gepresenteerd als dé...
Leadinfo
Wat is leadinfo en wat kun je ermee?
Stel je voor: je hebt een prachtige website voor jouw organisatie, er komen dagelijks bezoekers langs,...
Stock
Stik maar in je stock!
We hebben ze allemaal wel eens gezien, die perfecte, gladde plaatjes van lachende mensen in een vergaderruimte...
ICP
Wat is een ICP en wat kun je ermee?
Als marketeer heb je waarschijnlijk wel eens gehoord van een Buyer Persona. Dit is een fictief profiel...
Persona
Wat is een buyer persona en wat kun je ermee?
Als marketeer wil je niets liever dan campagnes lanceren die de juiste snaar raken bij je doelgroep....
Auteursrecht
Ga je aan de slag met content? Denk aan de rechten!
Als marketeer is content een van je meest waardevolle middelen. Of je nu blogartikelen, video's, afbeeldingen...
Planning
Hoe maak je een goede contentplanning?
Zonder een goede contentplanning raak je al snel het overzicht kwijt en wordt het maken van waardevolle...
zakelijke podcast
5 redenen waarom je niet zonder een zakelijke podcast kunt
In een tijdperk waarin informatie overal om ons heen is, zoeken organisatie telkens naar nieuwe manieren...
jaarthema
De kracht van een jaarthema
Heb je ooit overwogen om een jaarthema voor je organisatie te kiezen? Het idee lijkt misschien simpel,...
woestijn
Een roepende in de woestijn? Zo voorkom je dat
Heb je het gevoel dat je boodschap, ondanks je beste inspanningen, niet overkomt bij je publiek? Je bent...
falen
Falen in marketing? Dat bestaat niet!
In de wereld van marketing is falen vaak een taboe onderwerp. We streven allemaal naar perfecte campagnes,...
Angst
Scoren met angst of juist met positiviteit?
Marketing draait niet alleen om producten verkopen, maar ook om het raken van de juiste snaar bij je...
aanpassen
Waarom je jezelf als marketeer altijd moet blijven aanpassen
De wereld van marketing is continu in beweging. Trends komen en gaan, technologieën evolueren en consumentengedrag...
merk
Eerst je merk, dan pas de marketing
In mijn carrière als marketeer heb ik vaak gezien hoe bedrijven direct in marketing duiken zonder eerst...
zakelijk zomervakantie
Zakelijk goed voorbereid op vakantie
Voelde deze maandag weer als een dramaandag? Gelukkig is het bijna zomervakantie! Het is de perfecte...
Poffertjes
Poffertjesmarketing! #hdp
Heb je je ooit afgevraagd waarom sommige stukken content zo goed werken, terwijl andere compleet falen?...
merkwaardig
Merkwaardig of merk-waardig
Heb je je ooit afgevraagd of je content echt bij je merk past of dat het eigenlijk alleen maar opvalt...
marketingsales
Marketing is niets zonder sales. Toch?
Heb je je ooit afgevraagd hoe marketing en sales elkaar aanvullen? Of dacht je misschien dat ze los van...
target
Realistische doelen stel je zo
Het opstellen van effectieve marketingdoelstellingen kan een uitdagende taak zijn, maar met de juiste...
outside the box
Van 'outside the box' naar 'is er wel een box'?
Creativiteit is een fascinerend onderwerp dat vaak wordt besproken in termen van "outside the box" denken....
inhaker
Inhakers? Hiervoor moet je ze (niet) doen
Heb je je ooit afgevraagd waarom sommige marketinginhakers viraal gaan terwijl andere volledig onopgemerkt...
Stress
Zo houd je als t-shaped marketeer grip op je werk
Als T-shaped marketeer combineer je specialistische kennis in één of twee marketinggebieden met een brede...
emotie
Je verkoopt geen product. Je verkoopt emotie!
Het is misschien een open deur, maar consumenten (en dus ook zakelijke beslissers) kopen niet alleen...
raam staren
Even lekker uit het raam staren? Doen!
Soms lijkt het alsof elk moment van de dag gevuld moet zijn met productiviteit en resultaat. Maar wat...
merk
Internal branding? Je kunt niet zonder!
Een organisatie waarin de medewerkers extreem betrokken zijn. Wie wil dat nou niet. Hoe je dat doet?...
online podium
CEO! Pak eens dat online podium...
Mensen kopen van mensen, niet van bedrijven. En dat maakt jouw online zichtbaarheid als CEO zo belangrijk....
Contentformat
Alle content staat of valt met het format
In de snelle wereld van contentmarketing draait alles om opvallen en impact maken. Een goed format voor...
headshot-of-surprised-woman-with-terrified-express-2023-11-27-05-18-52-utc
Opvallend communiceren? Doe het eens onverwacht!
We krijgen dagelijks zo veel info over ons heen dat het echt lastig is om nog op te vallen. Wat werkt...

Genoeg gepraat... aan de slag!