Bouwen aan iets dat wél onderscheidend is
Hoe bouw je als zelfstandig accountantskantoor aan een merk dat wél onderscheidend is? Dat niet verzandt in het zoveelste verhaal over ‘proactief’ en ‘betrokken’, maar dat het echt laat voelen?
Bij Groei Accountants zijn we van een generiek merk en een zielloze website gegaan naar een identiteit die klopt, een website die voelt als een gesprek aan tafel en vacatures die talent werven dat bij de cultuur past. In deze case lees je hoe we dat hebben gedaan. Van merkconcept en merkidentiteit tot een nieuwe site, sterke contentstrategie en een werkgeversmerk dat niet meer weg te denken is in de regio.
Diensten
De uitdaging
De strategie
De strategie bestond uit:
- Een compleet nieuwe merkidentiteit, met scherpe keuzes en een duidelijke positionering.
- Een nieuwe website die voelt als een gesprek aan tafel: warm, helder en laagdrempelig.
- Een contentstrategie die het merkverhaal continu voedt: blogs, podcasts, video’s en LinkedIn-shorts met Willem als boegbeeld.
- Employer branding die het juiste talent aantrekt: vacatureteksten die werven op mentaliteit, niet alleen op cv.
- Eigen fotografie om het merk een herkenbaar en menselijk gezicht te geven.
De strategie in stappen
De implementatie
De fotografie van Unstockable zorgt voor een consistent, eigen gezicht dat je direct herkent. Online en offline.
De impact
De belangrijkste resultaten op een rij